Onze pluspunten

Focus op matching
Wij zijn sterk in het matchen van jouw kennis en vaardigheden met de bestaande projecten. We zorgen ervoor dat niet alleen het project iets aan jou heeft, maar dat jij ook het maximum uit de ervaring haalt, zowel op het gebied van je studie/beroep als op persoonlijk vlak.

Acclimatisatie
We geven je een aantal dagen de tijd om alle indrukken die je opdoet in Nepal te verwerken in een comfortabele omgeving alvorens je naar je stage- of vrijwilligerslocatie te brengen. Dit helpt in het verzachten van de cultuurshock.

Gastgezinnen
Onze gastgezinnen staan garant voor een unieke en zeer hartverwarmende ervaring. Je gaat via hen echt deel uitmaken van het Nepalese leven en je zal aan het eind moeite hebben met afscheid nemen van deze lieve mensen. Veel vrijwilligers houden na afloop contact.

Goede voorbereiding
In Nederland houden we met alle vrijwilligers persoonlijke intakegesprekken. Daarnaast zijn er voorlichtingsavonden voor groepen bestaande uit vrijwilligers die in dezelfde periode naar Nepal gaan. Dan kan je vast kennismaken met elkaar en een band opbouwen. Al je vragen worden beantwoord voor je vertrek.

Prima begeleiding
Ter plaatse bieden we bijna altijd een Nederlandstalige begeleider, naast onze vaste Nepalese coördinator. Beiden staan ze 24/7 voor je klaar.

Aangename balans project – vrije tijd
De meeste van onze projecten liggen binnen enkele uren reizen van de toeristische wijk in Pokhara, waar vrijwilligers in het weekend de kans hebben even te ontsnappen aan het spartaanse leven van een Nepalees dorp en toegang hebben tot een douche met warm water, internet, een bed met een echte matras en een grote variatie aan eten en drinken. Veel vrijwilligers waarderen deze balans tussen week en weekend enorm. Verder hebben we tal van tips en ideeën voor leuke uitstapjes die je in je vrije tijd kan maken.

Lage kosten
Al deze bovengenoemde pluspunten bieden we ook nog eens aan tegen een scherp tarief. Stichting Maya werkt voor het boeken van je verblijf samen met Maya Travel, een kleine sociale reisonderneming. De stichting zelf hoeft ook geen honderden projecten bij te houden in verschillende landen op verschillenden continenten.