Scholen

‘Een onvergetelijke reis.’ Zo omschrijven scholieren het zelf als hen gevraagd wordt hoe ze hun reis door Nepal ervaren hebben. Bij gastgezinnen slapen, Engels spreken, met de handen eten en 2 weken leven zonder mobiel. Zo maar enkele kreten die bij hen opkomen als ze terugdenken aan de reis van hun leven. De mooiste vonden wij: ‘Niet zo snel oordelen, want anders is ook goed.’ En die laatste geeft precies aan wat zo’n reis met middelbare scholieren doet. Het verbreedt hun horizon enorm en opent hun wereld. Een ervaring die ze een heel leven mee zullen dragen.

We bieden een 2 weekse geheel verzorgde formule van ontvangst op het vliegveld tot drop-off bij hetzelfde vliegveld 2 weken later. Alle transfers en overnachtingen zijn verzorgd. Veel contact met leeftijdsgenoten tijdens bezoek aan school, participeren aan sportdagen en verblijf bij gastgezinnen. Letterlijk hoogtepunt is voor de meeste leerlingen een trekking door de voetheuvels van de Himalaya naar Poon Hill. Een paar dagen doorbijten en grenzen verleggen om een uniek uitzicht te krijgen op de besneeuwde bergtoppen. Ook dit deel kunnen we aanbieden samen met Nepalese leeftijdsgenoten. Uiteraard met ervaren berggidsen en dragers en een Nederlandstalige gids. We hebben al meerdere scholen uit Nederland op deze wijze op bezoek gehad bij ons in Nepal. Voor een indruk van de reizen van het VMBO Carmel College uit 2013 en 2015 kijk je op ons facebook album. Voor meer informatie en mogelijkheden, neem contact met ons op.