Studiereizen

“Wij kunnen dit, hier hebben wij voor gestudeerd.’ Roept een student bouwkunde die waarschijnlijk voor het eerst in zijn leven de mouwen opstroopt op een bouwplaats. Theorie en praktijk blijken soms ver uit elkaar te liggen. Daarom is zo’n reis ontzettend leerzaam. Je krijgt de kans hetgeen je geleerd hebt toe te passen onder andere omstandigheden, met beperkte middelen en met extra barrières. De kans om nieuwe uitdagingen te lijf te gaan én op te lossen. Zelfontplooiing in sneltreinvaart.

Op aanvraag organiseren we allerlei soorten studiereizen. Een aantal jaar geleden hebben we een groep van 22 studenten van de TU Eindhoven op bezoek gehad samen met hun professoren. Het was een combinatie van werken aan case-studies (onderzoek) en praktijkervaring opdoen (helpen bouwen van 4 biogas installaties). Gedurende ruim een week was de groep op locatie en aansluitend was er tijd voor avontuur in de vorm van een korte trek door de Himalaya en een junglesafari.

Eenzelfde soort reis kunnen we bieden voor een groot aantal studies zoals antropologie, sociologie, tropische landbouw, regional development studies en uiteraard ontwikkelingssamenwerking.

Pluspunten
We hebben een aantal fijne gastgezinnen waar studenten of scholieren kunnen verblijven en mee-eten. Dit staat garant voor veel contact met de lokale bevolking en een unieke ervaring.
Er is de mogelijkheid tot het herbergen van grote groepen (tot max. 30 personen.)
Een groot deel van het jaar bieden we Nederlandstalige begeleiders ter plaatse.
We werken samen met Maya Travel en er gelden daardoor zeer vriendelijke tarieven. Dat geldt ook voor de elementen als trekking en safari.

Voor meer informatie en mogelijkheden, neem contact met ons op.