Kosten

Vrijwilligerswerk in Nepal is helaas niet gratis. Zodra je inschrijving definitief is (d.w.z. na het kennismakings-gesprek) vragen we je om 100 euro te voldoen als bevestiging van jouw kant en als commitment naar Nepal toe. Dit is voor ons het teken dat we ons maximaal gaan inzetten om jouw aandeel een succes te maken.

Vervolgens is er een bijdrage die bestaat uit de volgende componenten:
(1) Voorbereidingen voor vertrek. Deze bestaan uit meedere informatieve bijeenkomsten met o.a. presentaties van oud-vrijwilligers. Contact met medereizigers en met voorgangers. Dossier van de school (of andere locatie) met verslagen van de werkgroepen en van voorgangers. Contact met de school (of andere locatie) en met het gastgezin. Uitgebreid pakket met documentatie voor de praktische zaken.
(2) Kost en inwoning. Onze projecten liggen voor het grootste deel ver buiten de toeristische gebieden wat inhoudt dat we de huisvesting verzorgen op de projectlocatie. Hiervoor hebben we een aantal gezellige en vooral betrouwbare Nepalese gastgezinnen waar je kost en inwoning geniet. Hiervoor vragen we je een bijdrage in de kosten.
(3) Begeleiding. Tevens bieden we naast de voorbereiding in Nederland ook een gedegen begeleiding op locatie. Wat deze precies inhouden lees je hier. Ook hier zijn kosten aan verbonden.

Samen zijn deze kosten € 565,- voor de eerste maand (waarin je veel begeleiding nodig zal hebben) en € 405,- voor de daaropvolgende maanden.

NB: Voor MBO studenten die stage lopen gelden andere tarieven ivm de vereiste specifieke begeleiding volgens de SBB erkenning (voorheen Calibris).

De opvang bij aankomst en de introductiedagen bestaan uit: airport pickup, overnachting in hotel in Kathmandu na aankomst, transfer van Kathmandu naar Pokhara via touringcar, 2 daagse taal- en cultuurcursus inclusief hotelovernachtingen, transfer van Pokhara naar je locatie indien mogelijk vergezeld van je coördinator. Verder voorzien we je van een plattegrond van de stad en de vallei, helpen we je met het verkrijgen van een SIM kaart en geven we je een hip Maya T-shirt cadeau!

Bijkomend voordeel:
Je ontvangt van ons een vrijwilligers-pas die recht geeft op kortingen in restaurants, op entree’s bij bezienswaardigheden en op tal van activiteiten als paragliding, trekkings, safari en raften.